Visszajár a kispolszki szelleme
Hír megjelenése: 2010.03.04
Egyáltalán nem olyan egyszerű szerkezet a Fiat csöppnyi motorja, mint elsőre gondolnánk. Itt is bevetik az elektrohidraulikus Multi-Air szelepvezérlést, méghozzá turbófeltöltővel kombinálva, így a 900-as motor 65, 85 és 105 lóerős változatokban készül majd. Az új motor a manapság használt 1,2 literes négyhengeresek helyére érkezik, és a Fiat igen büszke rá, hogy a 85 lóerős változat, amely nem komplikáltabb felépítésű, mint a régi 1,2 literes 8 szelepes, viszont 25%-kal erősebb, és a gyáriak szerint vagy 15%-kal kevesebbet is fogyaszt.
Az első autó, amelybe beépítik a kéthengerest, stílusosan az 500-as lesz, amelynek legendás elődjét is kéthengeres motor hajtotta, igaz, feleekkora, és negyedennyire sem erős. Később persze ez a motor kerül majd a többi Fiat kisautóba is, sőt, az az érzésünk, hogy a Punto Evo és a Lancia Ypsilon egyes kiviteleibe is beszerelik majd az erősebb változatokat.
elolvasom a cikket..